Alla inlägg den 18 april 2014

Av Emil Lundahl - 18 april 2014 15:27

Jag gillar min gata i stan där jag bor. Men det märks att det är byggt runt sextiotalet, om inte för radonhalten i lättbetongen så för de halvsterila ursäkter till rabatter som pryder området. Brudspireor slåss med de vaktmästar-klippta häckarna mot väggarna, och där de inte gör det står... Ingenting.. Bara bar jord. Så jag har tagit en sluttning nedanför mitt fönster i besittning och tryckt ner lite av varje som jag kan hitta.
På bilden nedan kan ni se hur det ser ut nu efter att jag varit där och bökat runt. Har inte haft någon tanke alls bakom vad som ska dit. Bara ner med allt allt allt, som ni kanske ser. Det som tar sig tar sig är mitt ledord. Så länge jag slipper se tråkig, död jord. Skulle jag ha en egen trädgård, eller ritat en åt någon, hade jag lagt ner desto mer tankeverksamhet.
Det är väldigt stimulerande att smyga ner växter i jorden. Ett tag gjorde jag det bara på kvällar och nätter men nu brukar jag gå ut och gräva ner dem på ljusa dagen. Det är ytterst få som bryr sig om du skulle stå och påta i jorden. Har du som läser detta en plätt jord som du ser skulle behöva lite kärlek, tveka inte att fylla upp den med allt möjligt. Helst bör det ju dock vara något enhetligt. Trädgårdsnävor är väldigt optimala och billiga marktäckare, så de är mitt personliga tips. Ut och plantera! Nu!

OBS, Glad Påsk!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards