Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Ge tips åt en svältfödd trädgårds-TV-entusiast.

Av Emil Lundahl - 21 april 2014 20:00


Bristen på bra trädgårdsprogram på SVT får en att förtära vad som helst, bara det handlar om trädgård och natur. Ja, det klart att skulle jag bredda mitt sökfält lite så hade det säkert gått att finna lite vettiga program på reklamkanaler där ute, men nej tack. Avskyr reklam, så är det med det. Dryga ut en halvtimmes program till en timme med reklam, FUCK THAT!

Så, tills vidare får jag trycka i mig "Trädgårdsmåndag" så gott det bara går. Och visst går det an, när Tarek lagar god mat och John ger konkreta trädgårdstips, men vad gör pernilla där. Någon funktion fyller hon säkert mer än det, faktiskt, underhållande gnabbet hon och killarna emellan.

Men det räcker inte..

Kan någon snälla ge mig några tips på bra trädgårdsprogram som går att se utan reklam, på youtube eller vart som helst. TPB går också bra. Jag slukar vad som helst vid det här laget. Min Podcast-lista är fylld till bredden med program ur P1 som har något alls med trädgård att göra.

Tack och adjö!

("Efter 20:00")
Nähä, bara för att det råkar vara annandag påsk har jag inte ens det programmet att konsumera heller, uppenbarligen! Röv...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Lundahl - 1 september 2014 11:00

Vill du veta hur det ska gå till,så märk grannelig denna lärdom snill.Tag ett ekäpple (aka Galläpple) på S:t Michaelis dag.av vilken du bliver förfaren din sak.Är det etterkoppor betyder det ont år,och har det flugor du ett medelmåttigt får.Är däruti...

Av Emil Lundahl - 1 augusti 2014 11:00

Om solen skiner klart efter sin art,på vårfrudagens himmelsfärd. (15 Aug.)Det låter sig för ett gott tecken lyda,för det vill mycket gott vin betyda. ...

Av Emil Lundahl - 1 juli 2014 11:00

Om det vårfrudag regnar med,som hon sökte sin fränka Elisabeth,så vill det regn sig förskräcka,och fjorton dagar efter annan räcka.Vill regn S:t Margaretha natt begiva sig,då bör du ingenting få vänta dig.Det blir många rötter att bita,ty det icke ly...

Av Emil Lundahl - 1 juni 2014 11:00

Ju mer det regnar säger jag dig,på S:t Johannes dag, tro du mig.Dess mindre hasselnötter bliwa då till,derföre stek lök jag dig råda vill.Eller i dess ställe rovor äta,och därmed nötterna förgäta.Är vädret Helge Lekamens dag klar,det betuder gott år,...

Av Emil Lundahl - 20 maj 2014 20:38

Dagen har varit riktigt helvetisk på min trädgårdspraktik idag. Solen sken på min redan bonnabrända kropp medan jag skyfflade jord och bärlager till en stenläggning. Praktiken har varit en stående anledning till att jag inte hunnit blogga på sistone....

Ovido - Quiz & Flashcards